środa, 5 marca 2014

HydroActive 3+ - Citroen C5 - O kulach /kule, gruszki Citroen C5/

Korzystając z okazji, przyjrzałem się bardzo dokładnie elementom zawieszenia Citroena C5. Producent stosuje dość enigmatyczne kody przyporządkowań sfer do konkretnej osi i tak:




Moje auto wyposażone jest w sfery HH 44 na osi przedniej oraz HZ 25 na osi tylnej.
Ciśnieniowe sprawdzenie czterech sfer potwierdziło skuteczność tłumienia i sprawność układu. Najwięcej trudności sprawił demontaż środkowej sfery HA3+ na osi tylnej. Zawór z kulą jest nieosłonięty i najbardziej narażony na warunki atmosferyczne. Klucz do demontażu kapitulował :/ 

Cała zabawa kosztowała mnie 50 zł

Poprzednią 'testową' podmianę gruszek przednich niestety powierzyłem nieodpowiednim osobom. Zakład rzekomo trudniący się obsługą hydrowozów ewidentnie przeliczył się z możliwościami. Efekt? 2 litry LDS'u pod maską, na wszystkim :( 

Prawidłowa procedura odpowietrzania układu HA3+ wygląda następująco (podnośnik kolumnowy):
1. podłożyć łapy podnośnika
2. opuścić auto na tryb SERVICE i odczekać parę chwil
3. odkręcić korek zbiorniczka LDS (poziom płynu powinien znajdować się na poziomie denka wlewu)
4. podnieść auto na podnośniku tak by unieść koła,
5. powrotnie opuścić auto (poziom płynu LDS powinien podnieść się jeszcze bardziej, po opuszczeniu auta słychać wyciskane z układu ciśnienie)
6. podnieść auto, jeśli koła nie stawiają oporu ciśnieniowego przy próbie podniesienia ich - układ jest odpowietrzony.

Po takiej procedurze, po odkręceniu sfer wycieka znikoma ilość płynu, bez ciśnienia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz