Długi dystans - Citroen C5 - Pierwszy kontakt z LDS
Każdy użytkownik hydrowozu miał lub będzie miał kontakt z płynem LDS. Poza typowymi płynami eksploatacyjnymi wykorzystywanymi w większości samochodów, zawieszenie hydro, jak sama nazwa wskazuje, wymaga własnego lubrykantu.
2. Po otwarciu maski demontujemy plastikową obudowę po lewej stronie.
Wlew zbiorniczka LDS jest ukryty pod czarną maskownicą, powoli odkręcamy korek i zwyczajnie kontrolujemy :) Jeśli płyn widać - jest OK, jeśli denko jest suche - powinniśmy wyrównać poziom na wysokości dna wlewu.
3. Po zamknięciu zbiorniczka, można podnieść i opuścić auto kilka razy.
W moim przypadku po dolaniu płynu, pompa pracuje znacznie krócej i działa efektywniej. Również Wam życzę owocnego grzebania ;)
Kiedy ostatnio zajrzałem do zbiorniczka, okazało się, że podpierając się instrukcjami, poziom płynu LDS w moim C5 jest za niski. Najprostsza z wykładni, każe uzupełnić poziom płynu tak by przykryć dno 'sitka' przy wlewie zbiorniczka.
Procedura dolewania też jest bardzo istotna.
1. Wymiany lub kontroli poziomu płynu należy dokonywać wyłącznie na najniższym "serwisowym" poziomie zawieszenia. Należy maksymalnie opuścić auto by obniżyć ciśnienie w układzie. Dla niektórych to wiedza tajemna - w zbiorniku LDS uświadczymy wysokie ciśnienie.
Po opuszczeniu samochodu proponuję kilka minut poczekać by rzeczywiście LDS zgromadził się w zbiorniku.
2. Po otwarciu maski demontujemy plastikową obudowę po lewej stronie.
Wlew zbiorniczka LDS jest ukryty pod czarną maskownicą, powoli odkręcamy korek i zwyczajnie kontrolujemy :) Jeśli płyn widać - jest OK, jeśli denko jest suche - powinniśmy wyrównać poziom na wysokości dna wlewu.
3. Po zamknięciu zbiorniczka, można podnieść i opuścić auto kilka razy.
W moim przypadku po dolaniu płynu, pompa pracuje znacznie krócej i działa efektywniej. Również Wam życzę owocnego grzebania ;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz