poniedziałek, 3 marca 2014

Kiedy sprzęgło się kończy [158 500 km]

Długi dystans - Citroen C5 - Kiedy sprzęgło się kończy... instalacja zestawu marki LUK (part 3) [158 500 km]

Kupując auto, przewidywałem wymianę sprzęgła w perspektywie 10 tysiecy kilometrów. "Baba klęta wyda" i sprzęgło, a raczej jego łożysko oporowe umarło śmiercią tragiczną. Rzeczywiście, przed wymianą zestawu, rozpoczynanie jazdy było koszmarem. Coś niesamowite. Wibracje towarzyszące sprzęganiu skrzyni z silnikiem były dramatyczne. Na forach Citroena użytkownicy rozpisują się na temat przyczyn wibracji. Nie zawsze winę ponosi samo sprzęgło. Często przyczyną drgań jest skrzywione koło zamachowe, wtedy naprawa to loteria. Mało kto bowiem decyduje się na zakup nowego koła zamachowego i jako zamiennik, na montaż idzie część z demobilu. W moim przypadku, wymiana sprzęgła zupełnie rozwiązała problem wibracji. No ale co z tym łożyskiem?

Prosta sprawa. Jeśli wciśnięciu sprzęgła towarzyszy niespotykany dotąd dźwięk i wyraźne tarcie odczuwalne pod stopą - łożysko oporowe jest na wykończeniu. Na szczęście w przypadku benzynowej jednostki, zestaw sprzęgła nie drenuje portfela. Cieszący się niezłą opinią komplet LUK to koszt  w granicach 400zł. Drugie tyle pochłonie wymiana. Za 800zł można więc zafundować sobie odrobinę radości towarzyszącej ruszaniu ;) Mała rzecz a cieszy :)

Można powiedzieć, że właśnie rozpoczynam test sprzęgła LUK, mam nadzieję, że inwestycja okaże się trafna.


Wymiana sprzęgła przy przebiegu: 158500 km
Kod części: 623304300 Sprzęgło kompletne 228 SI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz